Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Les objectifs pédagogiques en formation initiale et en formation continue suivi de L'éducateur et l'action sensée
Authors: ---
ISBN: 2710108720 9782710108726 Year: 1995 Publisher: Paris ESF


Book
Evaluation de la formation et performance de l'entreprise
Authors: ---
ISBN: 2878801423 9782878801422 Year: 1995 Publisher: Paris Liaisons et convergence


Book
Apprendre ... oui, mais comment
Authors: ---
ISSN: 11584580 ISBN: 2710108771 9782710108771 Year: 1995 Publisher: Paris ESF


Book
Itinéraire des pédagogies de groupe
Author:
ISBN: 2850080519 9782850080517 Year: 1995 Volume: 1 Publisher: Lyon Chronique sociale


Book
De sociale positie van allochtone kinderen op school
Authors: ---
ISBN: 9055540684 9789055540686 Year: 1995 Publisher: Nijmegen Katholieke universiteit Nijmegen. Instituut voor toegepaste sociale wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Nederlandse basisscholen worden bevolkt door kinderen uit verschillende etnische en sociaal-economische groepen. Hoe zijn de onderlinge sociale relaties tussen deze kinderen en welke invloed kunnen schoolse omstandigheden zoals aantal allochtone leerlingen en speciale programma's in het kader van intercultureel onderwijs hierop hebben? Hoe beoordelen leerkrachten het schoolgedrag van deze groepen leerlingen en in hoeverre hangen verschillen in beoordelingen samen met verschillen in schoolprestaties? Deze vragen worden in dit rapport beantwoord. Het blijkt dat risicogroepen in termen van prestaties ook risicogroepen vormen in sociaal-emotioneel opzicht, dat geldt met name voor Marokkaanse en Turkse leerlingen.


Book
Modulair Opleiden. Praktijkverdiepingsboek 1 voor basisonderwijs.
Authors: --- ---
ISBN: 9003672423 9003672415 9003672431 900367244X 9003672458 9003672466 9003672474 Year: 1995 Publisher: Zutphen Thieme

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by